반품 & 환불

최종 업데이트: 2024년 4월 26일 

완전히 마음에 들지는 않나요? 고객님께서 반품을 생각하고 있다면, 안심하세요.


저희는 고객님이 lululemon 제품을: (a) lululemon.co.kr에서 구매하였고, 그리고 (b) 제품의 원래 상태(세탁하지 않았고, 착용하지 않았으며, 사용하지 않았고, 그리고 손상되지 않은 상태)로 모든 원래 있던 태그와 라벨이 달려 있고 위생 라이너가 손상되지 않은 상태(해당하는 경우)인 경우, 아래 조건 하에 배송일로부터 30일 이내에 온라인으로 반품할 수 있도록 하고 전액 환불합니다:


반품은 저희 lululemon.co.kr 로만 할 수 있고, 고객님의 원래 결제 수단으로 환불해 드립니다.


상품 품질 문제가 있지 않다면, lululemon 은 고객님의 사용 또는 부분적인 소비로 인하여 제품의 가치가 현저하게 감소한 경우 등의 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」에 규정된 주문 취소(철회)의 제한 사유에 해당하는 경우에 고객님의 반품, 환불, 교환 요청을 거절할 권리를 가지고 있습니다.


저희 온라인 반품 절차는 매우 간단하고, 저희 시스템에서 고객님에게 차근차근 안내해 드리겠습니다.

고객님은 ‘여기’에서 반품을 시작하세요.


저희 온라인 반품 방침은 lululemon.co.kr에서 구매한 모든 lululemon 제품에 적용됩니다. 만일 고객님이 lululemon 제품을 ssg.com이나 다른 lululemon 공식 웹사이트에서 구매하신 경우, 해당 공식 lululemon 웹사이트의 온라인 반품 방침을 참조하시기 바랍니다.


위에 명시된 모든 약관 조건은 해당 법률에 따른 소비자로서 귀하의 권리와 구제 수단에 영향을 미치지는 않습니다.

Online Return Policy

 

Not quite right? If you're looking to make a return, breathe easy.

 

We offer returns online and provide a full refund within 30 days from the delivery date, provided that your lululemon product: (a) is purchased from lululemon.co.kr, AND (b) is in its original conditions (unwashed, unworn, unused, and undamaged) with all original hangtag, labels, and hygienic liner intact), subject to the followings:

 

Returns must be made to our lululemon.co.kr only, and we will refund to your original payment method.

 

Unless there is a product quality issue, Lululemon reserves the right to reject your return, refund, or exchange request if it falls under any of the cases that are grounds for restrictions on order cancellation as prescribed by the 'Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, including cases of substantial reduction in the value of the product due to your use or partial consumption of the product'.

 

Our online return process is very simple and our system will walk you through.

Start you return HERE.

 

Our Online Return Policy covers all lululemon products purchased from lululemon.co.kr. If your lululemon product is purchased from ssg.com or another official lululemon website, please refer to the Online Return Policy of such official lululemon website.

 

All terms and conditions stated above do not affect your rights and remedies as a consumer under applicable law.

저희 lululemon 제품을 선택해 주셔서 감사합니다. 고객님께서 반품을 원하신다면, 절차는 간단합니다!

 

저희는 고객님의 lululemon 제품이: (a) 한국 내 당사 lululemon 매장에서 구매하였고, 그리고 (b) 제품의 원래 상태(세탁하지 않았고, 착용하지 않았으며, 사용하지 않았고, 그리고 손상되지 않은 상태)로 모든 원래 있던 태그와 라벨이 달려 있고 위생 라이너가 손상되지 않은 상태(해당하는 경우)인 경우, 아래 조건 하에 고객님의 구매일로부터 30일 이내에 반품할 수 있도록 하고 전액 환불합니다:

 

반품은 원본 영수증 또는 유효한 선물 영수증과 함께 고객님이 구매한 해당 lululemon 매장(lululemon 아울렛 매장 또는 공항 매장 (해당하는 경우)은 제외)으로 하여야 합니다. 저희는 해외에서 또는 외국 공식 lululemon 웹사이트에서 구매한 lululemon 제품에 대한 반품은 받지 않습니다.

 

교환:

 

a)     고객님은 lululemon 매장의 제품 재고 여부에 따라 고객님의 lululemon 제품을 동일하거나 더 큰 금액의 다른 제품으로 반품 및 교환할 수 있습니다. 가격 차이가 있다면, 고객님은 차액을 지급하여야 합니다.

 

환불:

 

a)     고객님은 lululemon 제품을 저희에게 반품하여 환불받을 수 있고, 저희는 고객님의 원래 결제 수단으로 환불해 드리겠습니다.

b)     고객님이 이전에 신용카드나 직불카드로 결제하였다면, 저희가 환불을 처리할 수 있도록 고객님은 동일한 신용카드나 직불카드를 지참하여 주시기 바랍니다.

c)     원래 결제가 결제 수단의 조합(예를 들어 신용카드 및 현금)으로 이루어진 경우, 고객님이 현금으로 결제한 금액을 먼저 현금으로 환불하고 나머지 금액은 고객님의 결제 카드로 환불해 드립니다.

 

상품 품질 문제가 있지 않다면, 모든 언더웨어(브라 제외), 모자(헤드웨어), 신발, 양말, 페이스 마스크, 물병(워터 보틀), 기프트 카드, 가격인하 상품(당사 아울렛 매장에서 구매한 상품 포함) 및 “We Made Too Much” 상품은 최종 확정 판매 (final sale)입니다. 그 제품들은 반품, 환불, 교환을 할 수 없습니다.

 

저희 매장 반품 방침은 한국 내 lululemon 매장에서 구매한 모든 lululemon 제품에 적용됩니다. 만일 고객님이 lululemon 제품을 lululemon.co.kr에서 구매하신 경우, 당사 온라인 반품 방침을 참조하시기 바랍니다. 만일 고객님이 lululemon 제품을 외국의 다른 lululemon 매장에서 구매하신 경우, 현지 반품 방침을 참조하시기 바랍니다.

 

위에 명시된 모든 약관 조건은 해당 법률에 따른 소비자로서 귀하의 권리와 구제 수단에 영향을 미치지는 않습니다. 

Store Return Policy

 

Thank you for choosing our lululemon products. If you wish to make a return, it is a simple process!

 

We are happy to accept returns and provide a full refund or exchange within 30 days of your purchase date, provided that your lululemon product: (a) is purchased from any one of our lululemon stores in Korea, AND (b) is in its original conditions (unwashed, unworn, unused, and undamaged) with all original hangtag, labels, and hygienic liner intact (if applicable), subject to the followings:

 

Returns must be made to the original lululemon stores you purchased (except lululemon outlet or airport store (if applicable)) in Korea along with the original receipt or a valid gift receipt. We do not accept any returns of lululemon products you purchased from oversea or from any oversea official lululemon website.

 

Exchange:

a)     You may elect to return and exchange your lululemon product for another product of equal or higher value, subject to the product availability at the lululemon store. If there is any price difference, you may need to pay for the difference.

 

Refund:

 

a)     You may elect to return and refund your lululemon product to us, and we will refund to you to your original payment method.

b)     If you originally paid with a credit card or a debit card, please bring the same credit card or debit card along with you to enable us to process the refund.

c)     If the original payment was made with a combination of payment methods (i.e. credit card and cash), we will first refund anything you paid in cash with cash, and followed by refund the remainder to your payment card.

 

Unless there is a product quality issue, all underwear (except bras), headwear, footwear, socks, face masks, water bottle, gift card, markdown items (including those purchased at our outlet stores), and "We Made Too Much" products are final sale. They are non-returnable, non-refundable and non-exchangeable.

 

Our Store Return Policy covers all lululemon products purchased from lululemon stores in Korea. If your lululemon product is purchased from lululemon.co.kr, please refer to our Online Return Policy. If your lululemon product is purchased from another lululemon stores outside of Korea, please refer to the local return policy.

 

All terms and conditions stated above do not affect your rights and remedies as a consumer under applicable law.

 

룰루레몬 뉴스레터를 구독하고 특별한 서프라이즈를 받아보세요!